Procena je da u Srbiji ima 250.000 električnih trotineta, a od juna neće moći da se voze ako nisu registrovani.
Petog aprila počinje izdavanje nalepnica za električne trotinete (odnosno, laka električna vozila), i ko ih ne nabavi, neće moći da ih vozi na ulici.
"Pod lakim električnim vozilom podrazumevaju se isključivo trotineti, a ne električni bicikl, monocikl, električni skejtovi i slično", rekao je Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.
Prijava, izdavanje i postavljanje nalepnica vršiće se na mestima koja će ABS objaviti na svom sajtu. Građani od podataka treba da navedu lične podatke, podatke o prebivalištu i o lakom električnom vozilu.
"Nominalna snaga elektromotora koji ga pokreće ne sme biti veća od 0,6 kW, konstruktivna brzina od 25 km/h, i masa praznog vozila ne sme prelaziti 35 kilograma. Ako ne posedujemo tehničku dokumentaciju kojom se ovo dokazuje, postojaće mogućnost ispitivanja trotineta, i ABS utvrđuje gde će se to raditi, i to će pisati na sajtu", dodao je Koković.
Ne zna se još cena registracije, a u anketi Prve TV građani Beograda su podržali ovakvu odluku. Uglavnom smatraju da je registracija bitna radi bezbednosti, kako bi se znalo ko sme da ih vozi, a ko ne, i zato što ih već ima dosta na ulicama.
Za vožnju neregistrovanog trotineta od 15. juna, kazna će biti 10.000 dinara. Poseban akcenat je na maloletnima, koji mogu da ih voze od 14. godine.
Inače, električni trotineti moraju da se voze biciklističkom ili pešačko-biciklističkom stazom, i biciklističkom trakom. Ako nema ničega od toga, onda mogu da se voze uz desnu ivicu kolovoza na širini od jednog metra, i to tamo gde je maksimalna dozvoljena brzina 50 km/h, a za maloletna lica tamo gde je dozvoljena brzina 30 km/h.